Goede leiders, goede werkers

13-09-2018

Inspirerende leidinggevenden met sterke communicatieve vaardigheden weten de prestaties van een organisatie naar een aanzienlijk hoger niveau te tillen. 

Uit onderzoek blijkt dat Vlamingen met een goed coachende leidinggevende veel vaker uiten dat ze een boeiende, motiverende job hebben die kansen biedt op persoonlijke en professionele groei doordat ze veel bijleren, ze geraken niet overspannen of ziek en hun job geeft hen ook ruimte voor gezin en privéleven.

Bij onvoldoende ondersteuning zakt de werkbaarheidsgraad tot 18%. 

Bijna 2 op 3 werknemers met een "slechte" baas hebben vele medische klachten o.a. (chronische) stress, overspannenheid, burn out.

Uit onderzoek blijkt dat het vijfmaal hoger ligt dan bij mensen die wél aangeven een "goede" leidinggevende te hebben. 

Ik ben het eens met de visie van Joost Callens: leiderschap draait over de combinatie van verbinding, daadkracht én zelfreflectie.

- Weet ik waar ik naartoe wil?

- Slaag ik erin dat goed over te brengen op mijn team?

- Hoe ga ik om met "weerstand"?

- Hoe ga ik om met tegenslagen?

Als je zelf geen klare kijk hebt op jezelf, kan je onmogelijk goed aanvoelen wat er bij je mensen speelt. Als je je open en ontvankelijk opstelt, leg je meteen de fundamenten van een andere groepsdynamiek, steunend op wederzijds respect.

Vertrouwen is de eerste stap, als je iemand meesleurt, zal de andere zich (vaak) uit alle macht verzetten.

Mooie resultaten halen én goed voor je medewerkers zorgen, gaan hand in hand.

Als leidinggevende is het van essentieel belang om een veilige context te creëren.



Create Meaning: coaching & training -0468.48.66.76 -ondernemingsnummer 0695.765.459 - loopbaanbegeleiding https://www.pygmalion2.be/nl/coaches/1218/nancy-de-brael
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin